Affilmanager

Jak se stát úspěšným affiliate partnerem a vydělat?

Už jste slyšeli o tom, že na internetu lze dnes slušně vydělávat díky affiliate partnerství, ale pořád nevíte, co to přesně znamená? Pojďte se podívat, jak se stát úspěšným, a tedy i slušně vydělávajícím, affil partnerem.

Affiliate partnerství je vlastně vztah mezi prodejcem zboží či poskytovatelem služeb, který shání zákazníky, a zprostředkovatelem potenciálních zájemců o toto zboží nebo služby. Jako affiliate partner tak dáváte vlastně doporučení a přivádíte většinou platícího zákazníka partnerovi, za což získáváte odměru. Obvykle finanční, v podobě provize z prodeje. Existují i jiné formy odměňování, třeba odměna za klik, či na druhé straně barikády – odměna v jiné než v přímé finanční formě. Tedy například v podobě slevy. První zmíněná forma spolupráce však zcela bezkonkurenčně dominuje.

Pokud přivedete partnerovi zákazníky, budete na tom profitovat. Jak to ale udělat?

Obvykle se do podobné spolupráce pouštíme pouze s těmi prodejci či poskytovateli služeb, kteří mají již nastaven affiliate systém. My se pak domluvíme s affil manažerem, který bývá mnohdy osobou z externí firmy, jež třeba pro daný e-shop affiliate marketing zajišťuje, na podmínkách spolupráce. Stalo se vám, že vás jako partnera odmítli? I to se stává. Mnohdy tehdy když nemáte cílovou skupinu vhodnou pro partnera. Přestože si říkáte, že by mu to mohlo být jedno, vždyť platí provizi jen ze skutečných nákupů, není to neobvyklé. Taky se partnerovi nemusí líbit váš projekt nebo mu vaše metody mohou připadat agresivní – třeba když rozesíláte e-mailem spam, který navozuje pocit, že je odesílatelem prodejce.

Čeho si před navázáním partnerství všímat?

Především si je třeba vybrat vhodného partnera či partnery. Pokud máme web o financích, není problém doporučovat různé finanční služby. Když máme úspěšný facebook zaměřen na módní trendy, skvěle se nám bude doporučovat módní e-shop. Pokud blog, kde píšete recepty nebo se se čtenáři dělíte o své umělecké cupcakes, pak si vyberte pro propagaci cukrářský eshop

Zjistěte si, jaká provize vám náleží za přivedeného zákazníka (z jeho nákupu), ale i to, zdali to není podmíněno třeba minimální výší objednávky či objemem vámi přivedených zákazníků v daném měsíci. Vhodné je znát rovněž průměrnou cenu objednávky u partnera, aby vám procento provize vůbec něco řeklo.

Zákazník málokdy nakoupí hned. Proto je důležité vědět, jak dlouhou dobu drží partner cookies přivedeného zákazníka a spojuje jej s vámi. Obvykle to je 30 dnů. Méně je nevhodné, více skvělý bonus pro vás.

Kde a jak propagovat partnerské weby

Zadarmo nic nedostanete, a tak abyste si jako affiliate partner vůbec něco vydělal, budete muset svého partnera propagovat. Obvykle na svých již existujících webových stránkách, na sociálních sítích, prostřednictvím své databáze apod.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Mediatoring.com s.r.o.
    Nádražní 385/34
    702 00 Ostrava
    IČ: 04954025 • DIČ: CZ04954025 • Spol. je registrována u Krajského soudu v Ostravě pod zn. C 74487
    Tvorba webových stránek: Webklient