Rádi byste upozornili na své webové stránky, a tím si zvýšili počet potenciálních návštěvníků? Máte možnost! A zdaleka nemáme na mysli jen PPC a SEO!
Tzv. affiliate marketing je formou internetové reklamy vhodné prakticky pro všechny, kteří na virtuálním světě postavili svou existenci, tedy pro inzerenty, publishery, e-shopy, ale i blogery a youtubery. Jak funguje? Dozvíte se z následujícího článku.
V rámci tzv. affiliate marketingu (setkat se můžete i s pojmeme affiliate reklama, affil nebo partnerský marketing) majitel webu či facebookové stránky vydělává na základě provize z objednávek svých navštěvovatelů na inzerentově webu. Ve své podstatě se tak jedná o jednu z nejspravedlivějších způsobů propagace na internetu.
E-shop či jakýkoliv jiný provozovatel webu uhradí předem stanovenou provizi za každého přivedeného návštěvníka, respektive zákazníka, jež si na daném internetovém obchodě cokoliv objedná. Nejedná se tedy o platbu za proklik na inzerentův web, ani za zobrazení reklamy, ale jen za skutečného zákazníka, respektive objednávku.
Je třeba upozornit, že v zahraničí tento příjem generuje až deset procent příjmů, u nás je ovšem tato forma reklamy stále v plenkách, což je škoda. Z pohledu podílu nákladů na obratu se zcela jistě jedná o vůbec nejvýkonnější internetovou reklamu vůbec. Její hlavní výhodou je, že platba je uskutečněna na základě ukončené objednávky. Neplatíte za reklamu bez žádné vazby na prodej, jako jsou bannery, ale i PPC reklama a SEO optimalizace.
Těch je ve světě internetu celá řada, ať již se jedná o tzv. influencery, tedy blogery, instragramery a youtubery, ale také různé cenové srovnávače či kupónové a cashbackové portály, zkrátka kohokoliv, jehož stránky mají slušnou návštěvnost. Nejde ale jen o počet návštěvníků a čtenářů daného webu.
Řada blogerů a youtuberů má schopnost konverze. Bloger na svém webu informuje o konkrétním produktu a na e-shop nasměruje už přesvědčeného zákazníka. I z tohoto důvodu se dnes blogeři stávají tažnou silou online marketingu. Affil pro ně spolu s prodejem placených článků znamená vítaný zdroj příjmů
Další platformou, pro níž může být affiliate reklama přínosem, jsou různé produktové a cenové srovnávače, na nichž má zákazník možnost porovnávat konkrétní zboží na základě různých parametrů. Některé jim dokonce nabízejí i slevové kódy. I v tomto případě k platbě dochází až po uskutečněném prodeji, ne na základě prokliku či zobrazení nabídky.
Základem úspěchu affiliate reklamy ale přeci spočívá v návštěvnosti. Odkazy na webech, které celý den nikdo nenavštíví, moc efektivní nejsou. Takových webů si pak nevšímají ani vyhledávače. Zákazníky vám nenalákají ani e-mailové spamy či odkazy přidávané do diskuzí a na sociální sítě. Úspěšná marketingová kampaň bohužel není postavená ani na odkazech nacházejících se na co největším množství webů s podobným zaměřením.
Jaké weby a internetové projekty jsou tedy vhodné? Může jich být spousta, ať již se jedná o tematické blogy či různé obsahové weby. Obecně by se dalo říci, že čím užší specializace webu, tím vyšší pravděpodobnost zvýšení počtu objenávek. K affiliate marketingu navíc ani nemusíte disponovat vlastním médiem. Dobře vydělávat můžete i prostřednictvím kanálu na Youtube či Facebooku!
Úspěšní bloggeři si prostřednictvím affiliate reklamy vydělávají slušné peníze. Něteré e-shopy jim dokonce vyplácejí fixní částky za zveřejněné články o produktu navýšené samozřejmě o provize z prodeje. Čím více zákazníků na e-shopu nakoupí, tím samozřejmě vyšší provize! Nechcete to vyzkoušet?