Affilmanager

PPC reklama a SEO optimalizace? Zvolte účinnější formu webové propagace – affiliate marketing!

Rádi byste upozornili na své webové stránky, a tím si zvýšili počet potenciálních návštěvníků? Máte možnost! A zdaleka nemáme na mysli jen PPC a SEO! 

Tzv. affiliate marketing je formou internetové reklamy vhodné prakticky pro všechny, kteří na virtuálním světě postavili svou existenci, tedy pro inzerenty, publishery, e-shopy, ale i blogery a youtubery. Jak funguje? Dozvíte se z následujícího článku.

Férová online propagace

V rámci tzv. affiliate marketingu (setkat se můžete i s pojmeme affiliate reklama, affil nebo partnerský marketing) majitel webu či facebookové stránky vydělává na základě provize z objednávek svých navštěvovatelů na inzerentově webu. Ve své podstatě se tak jedná o jednu z nejspravedlivějších způsobů propagace na internetu.

Platba za zrealizovanou objednávku, ne proklik

E-shop či jakýkoliv jiný provozovatel webu uhradí předem stanovenou provizi za každého přivedeného návštěvníka, respektive zákazníka, jež si na daném internetovém obchodě cokoliv objedná. Nejedná se tedy o platbu za proklik na inzerentův web, ani za zobrazení reklamy, ale jen za skutečného zákazníka, respektive objednávku.

Nejvýkonnější internetová reklama

Je třeba upozornit, že v zahraničí tento příjem generuje až deset procent příjmů, u nás je ovšem tato forma reklamy stále v plenkách, což je škoda. Z pohledu podílu nákladů na obratu se zcela jistě jedná o vůbec nejvýkonnější internetovou reklamu vůbec. Její hlavní výhodou je, že platba je uskutečněna na základě ukončené objednávky. Neplatíte za reklamu bez žádné vazby na prodej, jako jsou bannery, ale i PPC reklama a SEO optimalizace.

Zvolte správného affiliate partnera

Těch je ve světě internetu celá řada, ať již se jedná o tzv. influencery, tedy blogery, instragramery a youtubery, ale také různé cenové srovnávače či kupónové a cashbackové portály, zkrátka kohokoliv, jehož stránky mají slušnou návštěvnost. Nejde ale jen o počet návštěvníků a čtenářů daného webu.

Neopomínejte blogery a youtubery

Řada blogerů a youtuberů má schopnost konverze. Bloger na svém webu informuje o konkrétním produktu a na e-shop nasměruje už přesvědčeného zákazníka. I z tohoto důvodu se dnes blogeři stávají tažnou silou online marketingu. Affil pro ně spolu s prodejem placených článků znamená vítaný zdroj příjmů

Produktové a cenové srovnávače

Další platformou, pro níž může být affiliate reklama přínosem, jsou různé produktové a cenové srovnávače, na nichž má zákazník možnost porovnávat konkrétní zboží na základě různých parametrů. Některé jim dokonce nabízejí i slevové kódy. I v tomto případě k platbě dochází až po uskutečněném prodeji, ne na základě prokliku či zobrazení nabídky.

Úspěch affiliate reklamy

Základem úspěchu affiliate reklamy ale přeci spočívá v návštěvnosti. Odkazy na webech, které celý den nikdo nenavštíví, moc efektivní nejsou. Takových webů si pak nevšímají ani vyhledávače. Zákazníky vám nenalákají ani e-mailové spamy či odkazy přidávané do diskuzí a na sociální sítě. Úspěšná marketingová kampaň bohužel není postavená ani na odkazech nacházejících se na co největším množství webů s podobným zaměřením.

Vydělávejte na Facebooku!

Jaké weby a internetové projekty jsou tedy vhodné? Může jich být spousta, ať již se jedná o tematické blogy či různé obsahové weby. Obecně by se dalo říci, že čím užší specializace webu, tím vyšší pravděpodobnost zvýšení počtu objenávek. K affiliate marketingu navíc ani nemusíte disponovat vlastním médiem. Dobře vydělávat můžete i prostřednictvím kanálu na Youtube či Facebooku!

Affiliate reklama jako slušný výdělek

Úspěšní bloggeři si prostřednictvím affiliate reklamy vydělávají slušné peníze. Něteré e-shopy jim dokonce vyplácejí fixní částky za zveřejněné články o produktu navýšené samozřejmě o provize z prodeje. Čím více zákazníků na e-shopu nakoupí, tím samozřejmě vyšší provize! Nechcete to vyzkoušet?

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Mediatoring.com s.r.o.
    Nádražní 385/34
    702 00 Ostrava
    IČ: 04954025 • DIČ: CZ04954025 • Spol. je registrována u Krajského soudu v Ostravě pod zn. C 74487
    Tvorba webových stránek: Webklient